Imprimeix

El darrer 27 de febrer va tenir lloc el concert de cloenda de la masterclass oferta per Jaume Aragall entre els dies 22 i 26 del mateix mes en el marc incomparable de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi, al l’històric edifici Casa Llotja de Mar de Barcelona.

A les classes magistrals de Jaume Aragall sempre s’hi crea un especial ambient d’amabilitat, serenor i complicitat propiciat per l’actitud del mestre, que tot defugint la més mínima mostra d’autoritat alliçonadora, es mostra, ben al contrari, sempre proper amb cadascun dels cantants, sempre disposat a l’empatia musical i humana amb cada participant. D’aquesta forma és com els cantants són capaços, sota la guia del mestre, de trobar amb tota naturalitat allò que els fa millorar, allò que els fa créixer en el seu art, sempre des de l’honestedat d’aquell qui, llevat del compromís d’oferir el millor d’un mateix a un públic, no se sent intimidat per la pressió d’estar a l’alçada d’unes expectatives circumstancials.


Així va quedar ben palès, una vegada més, al concert del darrer dia 27. Un concert on els cantants que en les jornades prèvies havien rebut els consells del mestre Aragall van donar el bo i millor del seu art en una vetllada que va ser una celebració del bon fer musical. Entre aquest reguitzell de cantants, tothora acompanyats acuradament al piano per Anna Creixells, hi va tenir cabuda una gran varietat de veus, així com d’edats i també de nivells, quelcom, sobretot pel que fa a aquest últim aspecte, que sempre fa especialment enriquidor un esdeveniment com aquest. No debades, allò que veritablement dóna sentit a una classe magistral és palesar finalment el fruit dels consells del mestre, és a dir, la millora i l’evolució de l’alumne, i és lògic que allà on això és més visible sigui en aquells cantants que es troben en un moment més incipient de la seva carrera.

Ara bé, tot reprenent la varietat de veus del concert, cal dir que s’hi va poder escoltar gairebé de tot, des de sopranos (Anna Belén Gómez, Mónica Lueza, Mercedes Gancedo i Marianna Prizzon), mezzosopranos (Mar Esteve, Mireia Mar Molera, Kathin Walder, Georgina Reyner i Guiselle Zannerini) i tenors (Josep Ramon Clapés, José Díaz) fins a un baríton (Eduard Moreno) i un baix (Sin Ho Kim). En definitiva, un veritable goig que va fer possible així mateix un molt complet recorregut per les obres més significatives del cant líric, des d’àries antigues de Caccini fins a cançons de Tosti, des de l’òpera de Purcell fins a la de Txaikovsky, o encara des del classicisme de Mozart fins a la sarsuela. Tot plegat, en mans, o millor dit, en veus d’uns cantants completament entregats davant un públic entusiasta que, també cal fer-ne esment, va omplir la sala d’actes de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi.

Comptat i debatut, el concert del darrer dia 27 no va fer sinó palesar novament els bons resultats de la feina i l’esforç de la Fundació Jaume Aragall i que cal agrair a tots i cada un dels seus socis, que ho fan possible.