El darrer dia 9 de març la Fundació Jaume Aragall va tenir el plaer d’oferir un concert a dues bandes entre dos joves i prometedors cantants ben coneguts per aquells qui han tingut ocasió d’assistir a les darreres classes magistrals de Jaume Aragall: d’una banda, la soprano argentina Mercedes Gancedo; de l’altra, el baríton català Eduard Moreno. Tots dos, amb l’inestimable acompanyament pianístic de Montse Pujol-Dahme, van oferir una feliç vesprada d’òpera i sarsuela, una vegada més, a la sumptuosa seu de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi, a l’edifici històric de la Casa Llotja de Mar de Barcelona.

Tots dos amb veus líriques, Gancedo i Moreno van oferir a la primera part del concert un programa operístic que, amb àries i duos, va transitar encertadament entre el refinament clàssic mozartià i el belcanto de Donizetti, amb l’única excepció de l’ària de Liu “Tu che di gel sei cinta” de Turandot, llicència pucciniana sovintejada per sopranos líriques i amb la que Gancedo va saber commoure al públic assistent.

La segona part del concert va estar dedicada a la sarsuela i Moreno va ser l’encarregat d’encetar-la amb una elegant interpretació de la lluïda romanza “Mi aldea”, de Los Gavilanes de Guerrero. Tot seguit, els dos cantants van oferir un recorregut complet que va incloure des de la vessant més lírica de la sarsuela, com ara la romanza “Les neus de les muntanyes” de la Cançó d’amor i de guerra de Martínez Valls, fins a la vessant més abraonadament popular i castissa, com ara la irresistible “Canción de la Paloma” del Barberillo de Lavapiés de Barbieri.

Un recorregut per la sarsuela que va acabar amb el duo “En mi tierra extremeña” de la Luisa Fernanda de Moreno Torroba, on tots dos cantants van mostrar una complicitat absoluta i plena de gràcia que es va perllongar fins un “O sole mio” a dues veus que, a mode de propina, va cloure una deliciosa vetllada lírica.