Concert de Cançó llatina i òpera de la soprano Mercedes Gancedo i el baríton Eduard Moreno, acompanyats al piano per Montserrat Pujol

Dimecres 13 de juny a les 19h a la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts Sant Jordi, a l'Antic edifici Llotja.

Concert d'òpera barroca i belcanto amb la soprano Eulàlia Ara

Dimecres 9 de maig a les 19h

Sílvia Gasset 609423896

Concert de Cançó i Sarsuela amb la soprano Mercedes Gancedo i el baríton Eduard Moreno.

Dimecres 28 de febrer a les 19h

Sílvia Gasset 609423896

Concert d'òpera barroca i belcanto amb la soprano Eulàlia Ara i el pianista Jordi Vilaprinyò

Dijous 17 de maig a les 19h

Bea López

Mar Esteve

Anna Crexells

Cercle del Liceu, Barcelona.
A les 20h.

Marianne Prizzon, soprano

Ana Crexells, piano

PROGRAMA

Vivaldi, Haendel, Mozart, Rossini, Bellini, Verdi, Wagner, Strauss, Puccini, etc.

PREU 10 €

Entrada gratuita pels Amics de Jaume Aragall

Sílvia Gasset 609423896

El darrer dia 19 de maig la Fundació Jaume Aragall va tenir ocasió d'oferir un concert a càrrec de la soprano Marianna Prizzon, una de les veus més estimades, admirades i, per fortuna, habituals dins el cicle de concerts organitzats per la fundació. La pianista Anna Creixells va acompanyar a la soprano italiana en un concert celebrat novament (i ja és feliç costum) a la sumptuosa seu de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi, a l'històric edifici de la Casa Llotja de Mar de Barcelona.

El concert, sota el títol d'Amor de dona, va establir com a fil conductor la dona amant, amb un recorregut per diversos retrats musicals d'aquesta figura. Com era d'esperar, la vetllada va mostrar una vegada més la ben insòlita versatilitat de Prizzon, amb un programa que a la primera part del concert va fluir per l'aiguavés de la pulcra delicadesa i el mesurat sentimentalisme del barroc i el classicisme, amb àries de Vivaldi, Handel, Glück i Mozart.

La segona part va estar dedicada completament al repertori romàntic, vast i multifacètic repertori del que la soprano italiana va fer un retrat molt complet. Així, Prizzon va encetar el recorregut amb lied alemany, amb l'irresistble "Traume" dels Wesendock Lieder de Wagner i el no menys sugestiu "Zueignung" de Richard Strauss. A continuació, Prizzon va seguir amb dues mostres de belcanto rossinià, per acabar finalment el periple romàntic, com no podia ser d'altra manera, amb Verdi ("Non so tetre imagini" d'Il Corsaro) i Puccini (no oblidem que el verisme italià operísticament no deixa de ser, en bona mesura i malgrat tot, un epígon del romanticisme). Amb la pucciniana "Vissi d'arte" de Tosca, doncs, Prizzon va arribar al final del seu esplèndid concert.

Acabat el programa previst, la soprano italiana encara va regalar al públic dues propines: "Lascia ch'io pianga" de Handel i la "Canzonetta Spagnola", de Rossini. Dues perles amb que Prizzon va posar el punt i final a una tarda lírica.

El darrer 9 de juliol va tenir lloc el concert de cloenda de la masterclass oferta per Jaume Aragall entre els dies 4 i 8 del mateix mes l'EMUC (Ecola Superior de Música de Catalunya).

El mestre Aragall sempre fa de les seves masterclass un espai distès, ple de caliu i espontaneïtat, un context idoni per a que cada alumne s'hi senti còmode, mai pressionat. Cada alumne hi acaba trobant la confiança per a experimentar amb la seva veu sota la guia del mestre, pendent, aquest últim, sempre a cada cirumstància particular. D'aquí que cadscun dels cantants, sense excepció, aconsegueixi trobar allò que el farà millorar. Una millora que queda reflectida en els concerts de cloenda de cada masterclass del mestre Aragall, i el del darrer dia 9 no en va ser pas una excepció.

Dins el reguitzell de veus que va poder escoltar-se al concert hi van tenir cabuda les de les
 sopranos Ángela Cayuela, Regina Sánchez, Mónica Luezas, Kikuko Teschima, Mercedes Gancedo, les dels tenors José Díaz, Joan Marcos, Carles Ortiz, Roger Berenguer, Riccardo Gatto i les dels barítons Josep Ramon Cleves, Javier Landete.
Així doncs, acompanyats al piano per Marta Pujol, els alumnes d'aquesta darrera masterclass de Jaume Aragall van realitzar un concart esplèndid, on hi va tenir cabuda una varietat amplíssima de veus, cosa que va facilitar que s'hi pogués escoltar un gran ventall d'obres dels estils més variats, des del lied de Mendelssohn fins a la cançó italiana de Tosti, des de l'òpera de Handel fins al romanticisme visceral de l'Evgeni Oneguin de Txaikovski, sense oblidar els punts neuràlgics del repertori, com Verdi, Wagner o Puccini.

Amb tot, el concert del darrer dia 9 va palesar de nou l'existència d'un bon grapat de veus joves plenes de talent i futur, així com la gran tasca pedagògica del mestre Jaume Aragall.